Bert - עדכון האלגוריתם של גוגל להבנה טובה יותר של שפה טבעית

אז עדכון האלגוריתם האחרון שנפל לאחרונה על ראשנו (25.10.19), עם הרבה הכנה מוקדמת יש לציין (הכתובת בהחלט הייתה על הקיר) נקרא  בשם החביב – BERT.

מספרים עליו שהוא העדכון הגדול ביותר בחמש השנים האחרונות וכי הוא צפוי להשפיע על כ 10% משאילתות החיפוש כולל קרוסלת הסיפורים של אתרי החדשות (Top Stories Carousels).

BERT הוא ממשיך דרכו של rankbrain ולא מחליף אותו.

ההסבר הרישמי של גוגל לגבי השאלה מה הוא בעצם עדכון BERT נמצא כאן.

BERT הוא למעשה אלגוריתם שיעודו בחיים הוא לעבד, לנתח ואז להבין שפה טבעית של בני אדם. בתחום המחשבים הם קוראים לזה – NLP – Natural Language Processing

ברט
צילמה בכישרון וללא פילטר: יעל בויקיס

 חשוב לציין כי BERT משפיע גם על תוצאות עשירות Featured Snippets.

בדומה לראנקבריין, שחידושו היה בכך שהוא מגיב בזמן אמת להתנהגות יוזרים ומשנה את תוצאות החיפוש בהתאם, גם BERT עושה שימוש רב במאפיינים של בינה מלאכותית על מנת להבין טוב יותר את כוונת המשתמש.

במילים אחרות, הוא עוזר לגוגל להבין טוב יותר למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו מחפשים משהו בגוגל. למה זה טוב? כי ככה גוגל תוכל להציג לנו תוצאות רלבנטיות יותר לחיפוש שלנו. 

לידיעה שפורסמה בבוקר ההכרזה באתר  seroundtable

הדבר החשוב ביותר שעלינו לזכור לגבי ברט ידידנו, הוא שברט משתמש בהקשר ובקשר בין כל המילים במשפט, ולא רק מנסה להבין "מילה מילה". 

ברט בעצם יכול להבין את ההקשר המלא של מילה מסוימת, ע"י כך שהוא מסתכל גם על המילים הסמוכות לה. כך גוגל יכול להבין טוב יותר את שאילתות החיפוש של היוזרים ולהציג להם בתגובה תצאות רלבנטיות יותר. 

גוגל פרסמה מספר דוגמאות שממחישות את היכולות של ברט  – כאן

אז איך עושים אופטימיזציה לברט?

אתם לא באמת יכולים :-/ בהקשר הזה של עדכון ברט, הדבר החשוב ביותר שצריך להתמיד בו, זה ליצור תוכן באמת, אבל באמת, איכותי ומקורי, לטובת הגולשים שלכם, ולוודא כי אתם עונים לכוונה שלהם. נסו להבין את כוונת המשתמש ותנו לו מענה הולם. שפרו את התוכן שלכם ללא הרף ודאגו שהוא יתאים לכוונת המשתמש.