Global PPC & SEO trends for 2019 and Beyond

דברים שרשמתי במחברת

לא יודעת מה איתכם, אבל לי זה לא ברור מאליו, שחברה כמו SEMrush בוחרת לקיים אצלנו אירוע שכזה. הם אשכרה הגיעו לכאן, לכמה ימים, באו לחלוק איתנו תובנות סופר חשובות ועל הדרך לקדם את המוצר (העוצמתי בטירוף) שהם מציעים לעולם. 

למידע נוסף על המערכת עצמה ואם אתם רוצים להבין מה זה SEMrush – מוזמנים לבקר בכתבה מצויינת בבלוג של דניאל זריהן – ממש כאן

ביום הראשון היו כמה הרצאות פרונטליות וסופר מעניינות, וביום השני הם ישבו סביב שולחנות עגולים, והקהל הוזמן לעבור בין השולחנות, להקשיב ולשאול שאלות. לקח לי קצת זמן להאמין שזה באמת קורה, אבל אז התאפסתי על עצמי וניסיתי לספוג כמה שיותר. האנגלית הייתה לא פשוטה והקצב מהיר, אבל הנה כמה דברים שבכל זאת הצלחתי לרשום לי במחברת. 

קישורים למצגות:

Strategy! The difference between successfully driving PPC traffic and driving successful PPC traffic. by Joel Bondorowsky of PPC Designs

The Ultimate checklist for building a content strategy by Liraz Postam

Competitive Intelligence For Competitive SEOs by Igal Stolpner

Content for people and for Google – how to make your content visible to millions by Fernando Angulo 

SEO ותוכן

  • הכל עניין של מה המתחרים שלך עושים בנישה שלך. אי אפשר להפריז בחשיבות מחקר המתחרים לצורך SEO. בכל נישה יש תמהיל פרמטרים קצת שונה שלפיו מדורגים השחקנים השונים ואנחנו חייבים להבין מה מייחד את הנישה שלנו.
  • לזהות את המתחרים בתוצאות החיפוש ואת המתחרים בעולם האמיתי, ולהבין אותם בצורה מושלמת. להבין באיזה ביטויים כל מתחרה מתמקד, להבין מה הערך שמספק כל מתחרה, ואם צריך – ממש לבצע תהליך של רכישה מהמתחרה על מנת להבין מה מייחד אותו. להבין מה עובד להם ולמה זה עובד להם. 
  • טיפ של אלופים: ממליצים להשתמש ב – related operator – על מנת להבין איך גוגל רואה אתר מסוים ביחס למתחרים. למשל: related:www.ikea.co.il, גם ברמת דומיין וגם ברמת כתובת דף.
  • META TAGS עדיין מאוד חשוב. 
  •  תגית alt חשובה ביותר לצורך נתונים מובנים ובכלל. התגית צריכה להיות תיאורית פשוטה ולעזור לגולש העיוור להבין מה יש בתמונה, ללא מניפולציות.
  •  חשוב לכתוב משפטים פשוטים וברורים (לא רובוטיים), המורכבים מנושא, נשוא ופועל בצורה מאוד ברורה
  • גוגל מתייחס לרמת המעורבות של הגולשים בדף – מה הם עושים אצלנו מעבר לקריאת התוכן 
  • גוגל מתייחס לרמת הברנדניג של העסק. איך יודעים? בודקים כמות חיפושים למותג. לצערי לא הרחיבו בעניין הזה, שלדעתי הוא מאוד חשוב ומשפיע רבות על הדירוג.
  • חשוב לסרוק בכלים כמו  Screaming Frog גם את אתרי המתחרים ולקבל רעיונות לטייטלים, לזהות נקודות חוזק ונקודות חולשה, לבדוק כמה עמוד מסוים שמעניין אותנו רחוק מדף הבית. חשוב לבדוק איזה סוג של עמודים האתר המתחרה דווקא לא מאנדקס ועוד.
  • קישורים: חשוב לנסות להשיג קישורים מאתרי wiki. מומלץ למצוא קישורים שבורים הנכנסים לאתרי המתחרים ולהציע לאתר המקשר לקשר אלינו לתוכן דומה. אתר שמקשר למתרה אבל לא מקשר אלינו – זוהי הזדמנות חשובה מבחינתנו.
  • לכתוב מאמרים ארוכים אבל שמחולקים לפסקאות יחסית קצרות עם כותרות H2 – מעלה סיכוי להתברג בתוצאות עשירות. חשוב להימנע מבלוקים של טקסט. הקריאות מאוד חשובה.
  • כלי חביב בתוך SEMRUSH שצריך לשים לב אליו: ניתן למצוא מהן השאלות שגולשים שואלים ביחס לביטוי מסוים וכך נדע על מה לכתוב. לאחר שהכנסנו מילת חיפוש ל Keyword Magic Tool, נלחץ על – QuestionsQuestions 

אם תכתבו באופן ממוקד על שאלות שאנשים שואלים – תגדילו את הסיכוי להתברג בתוצאות כאלה:

שאלות בגוגל

כמה מילים על ניהול קמפיינים

  • חייבים להבין היכן קהל היעד שלנו נמצא במשפך הרכישה לפני שמתחילים את הקמפיין ולפי זה לבחור את סוג הקמפיין ואת סוג המודעה. לחיפושים של ביטויים בשלב ה  awareness (למשל – "מטבחים תמונות"), נפרסם מודעה המעודדת להקלקה והתעניינות אך לא נצפה לליד ובטח שלא לקנייה.  
  • אחוז ההקלקה על מודעות מאוד חשוב להצלחת הקמפיין וצריך לנסות לשפר ללא הפסקה. השקיעו זמן ב –  AB טסט של מודעות ונסו שילובים שונים ללא הרף.
  • נוסחה למדידת החזר על ההשקעה: ROI = (ערך מכירה X שיעור המרה) /CPC. אם יש לנו  ROI טוב – אין סיבה לא להעלות את תקציבי הפרסום (ככה הם אמרו ).
  • באתרי איקומרס, על מנת להעלות את אחוזי ההמרה, הכלל הוא שכל אלמנט בדף שלא מקדם לרכישה או המרה – צריך לרדת. להיזהר מאלמנטים מיותרים, הם רק מבלבלים את הגולש ומפחיתים סיכוי להשלמת המרה.

לסיום, הנה כמה תמונות אווירה שהצלחתי לצלם. הקטנה החמודה שהצטרפה אלי, זאת מאיה הבת שלי, שאני כבר מתחילה להכניס אותה לעסק 🙂 ומה היא למדה בכנס? כמה חשוב ללמוד ולדעת אנגלית!

שאלות, הערות  והארות – הנה כאן:

ליאת לנג

ליאת לנג

מומחית לשיווק דיגיטלי עם דגש על קידום במנועי חיפוש (SEM), מרצה ומלווה עסקים ביצירת אסטרטגיית השיווק שלהם בדיגיטל