כוונת המשתמש - search intent

SEO הוא דרך להביא לאתר תנועה שלנו באמצעות דירוג גבוה בתוצאות חיפוש. הדרך המסורתית שעובדת לנו עד היום היא לבצע אופטימיזציה לדף בהתאם למילים וביטויים שבהן משתמש קהל היעד שלנו. אבל כדי לשכנע ממש את היוזר לעשות פעולה שאנחנו רוצים שהוא יעשה (למשל יקנה באתר או יצטרף לרשימת תפוצה), אנחנו צריכים להבין מהי כוונתו בעת החיפוש. מה הוא מצפה לראות, למה הוא מחפש. האם הוא מתכוון לקנות ממש עכשיו? האם הוא רק מחפש מידע ומתכוון לקנות בעוד חודש, האם הוא מנסה להגיע לאתר מסוים ולא זוכר את שמו וכדומה.

יש כמה סוגים נפוצים של כוונת המחפש:

מחפשי מידע – רוצים ללמוד על נושא מסוים ואולי יש להם שאלה ספציפית. לדוגמא – גיל ההתבגרות, איך לדבר עם מתבגרת וכדומה

ניווט: מנסים להגיע לאתר ספציפי – יוטיוב, פייסבוק וכדומה. בדר"כ, אם אתם לא האתר הזה – לא שווה להשקיע מאמצי SEO

כוונת קניה: חיפושים שכוללים בתוכם מילים כמו לקנות,  הנחה, מבצע, דיל. גם חיפוש מוצר ספציפי יכול להעיד על כוונת קנייה.

comercial intent – מתכוונים לקנות אבל לא עכשיו אלא בקרוב. כרגע מבצעים מחקר ובודקים אפשרויות, עושים שופינג …

עם הזמן גוגל מאוד השתפר ועדיין משתפר ביכולת שלו לזהות את כוונת המשתמש והם מנסים להתאים את תוצאות החיפוש לכוונת המשתמש. לכן, אם בביטוי מסוים לא ברור לנו למה מתכוון המחפש, אחת הדרכים להבין היא פשוט לחפש את הביטוי ולראות מהן התוצאות שעולות ראשונות – הן ככל הנראה מעידות על כוונת המשתמש. 

דרך נוספת ומאוד יעלה, היא לשים לב למילים שבהן משתמש היוזר – הן מרמזות על כוונתו. חיפוש שכולל את המילה "לקנות", "כמה עולה", מחיר, מבצע, דיל וכדומה – בדר"כ מעידות על כוונת קנייה. חיפושים הכוללים מילים כמו איך, מידע, דרך, איך הכי טוב, האם וכדומה – מעידות על חיפוש לצורך מידע.

מאמר מעניין שעלה ב – ahrefs.com, מציג טבלה סופר שימושית שמשייכת מילות חיפוש לפי סוגי כוונה. לינק לכתבה המלאה. והנה הטבלה לפניכם:

ahrefs.com search intent

כעת מה שנשאר זה לוודא שדף הנחיתה הרלבנטי באתר שלכם עונה על כוונת היוזר. לביטוי חיפוש עם כוונת קנייה – ננסה לקדם עמוד מוצר ולמקד אותו בביטוי הרלבנטי הכולל כוונת קנייה. לחיפוש עם כוונת מידע – נקדם מאמר וכן הלאה.